Prachtig woord. Ook zo tot de verbeelding sprekend. En dan te bedenken dat er bedrijven zijn waar je eens in de zoveel tijd brainstormsessies hebt. Jaloersmakend.
In Zaandam zit zo’n bedrijf met een afdeling funny & silly actions. Waar waarschijnlijk vier jonge visionaire developers plus een senior manager werkzaam zijn, die eens in de zoveel tijd op brainstormsessie gaan in een inspirerende omgeving waar ze leuke dingen bedenken die de omzet van de Kruidenier wat omhoog moet schroeven en klantenbindendbevorderend moet werken. Of zoiets.
De laatste brainstormsessie moet wel heel interessant geweest zijn. Ik vermoed dat de vier jonge honden verveeld met hun vingers in hun neus naar buiten hebben gekeken. De senior mijmerde waarschijnlijk weer over zijn jeugd. Hamsters in een kooitje, Vader Abraham, voetbalhelden van weleer, dat soort werk. En toen kwam opeens die fantastische brain wave.
‘Wat dachten jullie van voetbalplaatjes? Is dat niet wat? De sterren van de Eredivisie. Scoor ze allemaal! Als dat niet klantenbindendbevorderend werkt!’ riep senior enthousiast.
De jonge honden hadden natuurlijk wat tegengas kunnen geven, maar leer mij de jonge honden kennen. Er lonkte een sauna, Thaise massage en veel koud bier in de uiterst inspirerende omgeving, dus ze vonden het allang best.
En zo is er weer een nieuwe actie geboren en wordt de rij vragen aan de kassa alleen maar langer.
‘Heeft u een bonuskaart, airmiles, spaart u zegeltjes, wilt u pinnen, bent u gelukkig getrouwd, verzamelt u ook die gezellige voetbalplaatjes??????’
Nee, nee, nee. Ik wil ze niet. En wel om de doodeenvoudige reden dat er nog vier Luilaksmurfen in mijn bed liggen, twintig Muzieksmurfen op de piano staan plus een stuk of honderd Moppersmurfen op mijn bureau (een signaal, lijkt mij) en dan heb ik het nog niet over het feit dat ik recentelijk bijna mijn nek brak over de Lolsmurf die, geestig als hij is, verdekt staat opgesteld op een tree van de trap.
Ons huis wordt nog steeds bevolkt door duizend Smurfen, hetgeen betekent dat ik voor zo’n 15.000 euro aan boodschappen heb gedaan bij de Albert Heijn.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over die andere leuke actie van het brainstormteam, namelijk de Wuppies, welke krengen ik op schaarse schoonmaakmomenten nog steeds tegenkom. Mieren weet ik efficiënt te verwijderen en zelfs hoofdluis heeft het bij mij moeilijk, maar die Wuppies�
Dus nee, ik wens geen voetbalplaatjes! Ik wil helemaal niks meer!
Ik wens nog maar één ludieke actie van het createam. Een hele simpele en daar hoef je niet eens voor naar een inspirerende omgeving om te brainstormen. IK WIL GEWOON KORTING OP MIJN BOODSCHAPPEN!